e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

20% taniej

więcej
Skuteczne handlowanie. Jak budować współpracę z klientem i odważnie windykować należności. Zestaw multimedialny
Cena: 10 8.00 zł

Poznaj tajniki rynków finansowych.

darmowy fragment

więcej
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
Cena: 29.90 zł
Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

darmowy fragment

więcej
Marketing internetowy w praktyce
Cena: 39.97 zł




Kategoria: Zarządzanie
Seria: Inne
Promocja: -20%


Zarządzanie dla inżynierów

Masłyk-Musiał Ewa, Rakowska Anna, Krajewska-Bińczyk Elżbieta
promocja -20%
cena: 59.1875 zł 47.35 zł
Data wydania: 2012
stron: 292, miękka oprawa, format:

więcej na stronie onepress.pl
Zarządzanie, czyli zmniejszanie niepewności działania przez podejmowanie trafnych decyzji, nie ogranicza się głównie do koordynacji, nadzoru i kontroli, ale obejmuje także funkcje planowania, kierowania, projektowania i zmieniania [Mikołajczyk 2010, s. 275]. Organizacje funkcjonujące w dynamicznie rozwijającym się otoczeniu wymagają bowiem liderów transformacyjnych [Tichy, Devanna 1986] i stałego doskonalenia. Planowanie i wdrażanie zmian to domena zadań współczesnego inżyniera projektanta i coraz częściej lidera zmian. Wiedza na temat organizacji i zarządzania (przedmiot omawianej tu dyscypliny naukowej), zdobywana podczas studiów, ma umożliwić uchwycenie i zrozumienie zarówno porządku, jak i sprzeczności, a czasem wręcz paradoksów organizacyjnych.
Wiedza taka jest, w pewnym zakresie, niezbędna każdemu człowiekowi. Organizacje są bowiem tworami powszechnymi. Tworzą one materię życia społecznego, a w nim świata biznesu. Jest to, jak sądzą specjaliści w zakresie zarządzania, świat systemów otwartych, formalnych struktur i oddziałujących na siebie całości społeczno-technicznych. Jest to świat zorganizowany, ale nie do końca. Pozostaje w nim wiele miejsc dla działań spontanicznych, emocjonalnych, często irracjonalnych, zarówno ze względu na cele organizacji, jak i poszczególnych jej uczestników [Koźmiński, Piotrowski 1995, s. 11].
Aby rozwijać w inżynierach wrażliwość na złożoność i różnorodność rzeczywistości organizacyjnej, którą muszą oni rozumieć, aby skutecznie sobie z nią (w niej) w późniejszym życiu radzić, wiedza teoretyczna o organizacji i zarządzaniu powinna być stale uzupełniana przez doświadczenia praktyczne. Zarządzanie organizacjami wymaga bowiem wiedzy akademickiej o organizacji, ale także wiedzy, jak się uczyć zarządzać i szlifować posiadany talent kierowniczy już w praktyce. Nigdzie, tak jak w organizacji, powiedzenie, że praktyka czyni mistrza nie wydaje się być bardziej adekwatne. Adeptów zarządzania należy zatem wyposażyć w instrumenty zarządzania koncepcje, metody i techniki adekwatne do różnych sytuacji organizacyjnych, pozwalające na urzeczywistnienie zamierzeń organizacyjnych. Instrumenty te odwołują się do idei powstałych na gruncie wielu dyscyplin naukowych ścisłych i humanistycznych. Specyficzne DNA współczesnych metod tkwi w ogólnych, klasycznych zasadach naukowej organizacji [Błaszczak, Czekaj 2010, s. 473].
Prezentowany podręcznik ma za zadanie ułatwienie poruszania się w tej dżungli koncepcji i metod, a nawet jej uporządkowanie. Pełni więc funkcje przewodnika po złożonych problemach zarządzania organizacjami w burzliwym świecie biznesu i w społeczeństwie sieci.


Cena: 47.35 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego



Pozostałe z kategorii: Zarządzanie

Władza i kierowanie (29.75zł)
Droga innowacji (50.15zł)
Zarządzanie jakością (46.75zł)
Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne (50.15zł)
Analiza biznesowa. Praktyczne modelowanie organizacji (39.90zł)
Zarządzanie jakością w logistyce (29.75zł)
Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne (69.00zł)
Lekcje warte miliardy dolarów (69.90zł)
Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce (59.00zł)
Zarządzanie w XXI wieku. Wyzwania (50.92zł)
Zarządzanie usługami Projektowanie i wdrażanie (51.77zł)
Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty (50.15zł)
Pomoc publiczna a rozwój firmy (25.42zł)
Zarządzanie (Henry Mintzberg) (58.65zł)
Big Boss (34.90zł)
Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw (95.00zł)
Pięć najważniejszych pytań (41.65zł)
Outsourcing krok po kroku dla menedżerów (50.15zł)
Zarządzanie jakością Teoria i praktyka (42.42zł)
Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży (99.00zł)

Pozostałe z serii: Inne

Pełna MOC możliwości (39.00zł)
Analiza techniczna dla bystrzaków. eBook. ePub (47.00zł)
Związane skrzydła. Dlaczego polskie samoloty spadają. Raport pilota. eBook. Pdf (27.90zł)
Twoja e-platforma. Jak się wybić w świecie pełnym zgiełku (39.90zł)
PowerPoint 2010 PL. Ćwiczenia. eBook. Pdf (17.00zł)
Mowa słowa. Sztuka przekonywania przez telefon. eBook. Pdf (19.90zł)
Turcja. Kraj czterech mórz. Wydanie 4 (59.90zł)
Trader doskonały (69.00zł)
Ostatni maraton (31.90zł)
Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających myślenie lateralne. eBook. ePub (14.90zł)
Działalność gospodarcza (129.00zł)
Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie. eBook. Pdf (23.90zł)
Superskuteczne strategie opanowania języków obcych. Twój prywatny coach (23.87zł)
Życie i praca. Jak znaleźć czas na wszystko (30.00zł)
Pracuj dla pieniędzy, projektuj dla przyjemności. Podręcznik freelancera (44.90zł)
Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0 (39.00zł)
A jeśli nasz świat jest ich rajem' Ostatnie rozmowy z Philipem K. Dickiem (29.00zł)
Świadomy inwestor. Odkrywanie ukrytego potencjału spółki (59.00zł)
Prawa sukcesu według Napoleona Hilla. Zasady wiedzy i władzy. eBook. Mobi (29.90zł)
Mądrość tłumu. Większość ma rację w ekonomii, biznesie i polityce (30.31zł)