e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

20% taniej

więcej
Skuteczne handlowanie. Jak budować współpracę z klientem i odważnie windykować należności. Zestaw multimedialny
Cena: 10 8.00 zł

Poznaj tajniki rynków finansowych.

darmowy fragment

więcej
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
Cena: 29.90 zł
Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

darmowy fragment

więcej
Marketing internetowy w praktyce
Cena: 39.97 zł




Kategoria: Zarządzanie
Seria: Inne
Promocja: -20%


Zarządzanie dla inżynierów

Masłyk-Musiał Ewa, Rakowska Anna, Krajewska-Bińczyk Elżbieta
promocja -20%
cena: 59.1875 zł 47.35 zł
Data wydania: 2012
stron: 292, miękka oprawa, format:

więcej na stronie onepress.pl
Zarządzanie, czyli zmniejszanie niepewności działania przez podejmowanie trafnych decyzji, nie ogranicza się głównie do koordynacji, nadzoru i kontroli, ale obejmuje także funkcje planowania, kierowania, projektowania i zmieniania [Mikołajczyk 2010, s. 275]. Organizacje funkcjonujące w dynamicznie rozwijającym się otoczeniu wymagają bowiem liderów transformacyjnych [Tichy, Devanna 1986] i stałego doskonalenia. Planowanie i wdrażanie zmian to domena zadań współczesnego inżyniera projektanta i coraz częściej lidera zmian. Wiedza na temat organizacji i zarządzania (przedmiot omawianej tu dyscypliny naukowej), zdobywana podczas studiów, ma umożliwić uchwycenie i zrozumienie zarówno porządku, jak i sprzeczności, a czasem wręcz paradoksów organizacyjnych.
Wiedza taka jest, w pewnym zakresie, niezbędna każdemu człowiekowi. Organizacje są bowiem tworami powszechnymi. Tworzą one materię życia społecznego, a w nim świata biznesu. Jest to, jak sądzą specjaliści w zakresie zarządzania, świat systemów otwartych, formalnych struktur i oddziałujących na siebie całości społeczno-technicznych. Jest to świat zorganizowany, ale nie do końca. Pozostaje w nim wiele miejsc dla działań spontanicznych, emocjonalnych, często irracjonalnych, zarówno ze względu na cele organizacji, jak i poszczególnych jej uczestników [Koźmiński, Piotrowski 1995, s. 11].
Aby rozwijać w inżynierach wrażliwość na złożoność i różnorodność rzeczywistości organizacyjnej, którą muszą oni rozumieć, aby skutecznie sobie z nią (w niej) w późniejszym życiu radzić, wiedza teoretyczna o organizacji i zarządzaniu powinna być stale uzupełniana przez doświadczenia praktyczne. Zarządzanie organizacjami wymaga bowiem wiedzy akademickiej o organizacji, ale także wiedzy, jak się uczyć zarządzać i szlifować posiadany talent kierowniczy już w praktyce. Nigdzie, tak jak w organizacji, powiedzenie, że praktyka czyni mistrza nie wydaje się być bardziej adekwatne. Adeptów zarządzania należy zatem wyposażyć w instrumenty zarządzania koncepcje, metody i techniki adekwatne do różnych sytuacji organizacyjnych, pozwalające na urzeczywistnienie zamierzeń organizacyjnych. Instrumenty te odwołują się do idei powstałych na gruncie wielu dyscyplin naukowych ścisłych i humanistycznych. Specyficzne DNA współczesnych metod tkwi w ogólnych, klasycznych zasadach naukowej organizacji [Błaszczak, Czekaj 2010, s. 473].
Prezentowany podręcznik ma za zadanie ułatwienie poruszania się w tej dżungli koncepcji i metod, a nawet jej uporządkowanie. Pełni więc funkcje przewodnika po złożonych problemach zarządzania organizacjami w burzliwym świecie biznesu i w społeczeństwie sieci.


Cena: 47.35 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego



Pozostałe z kategorii: Zarządzanie

Menedżer sprzedaży na miarę XXI wieku (39.00zł)
Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (57.82zł)
Dobra strategia, zła strategia. Czym się różnią i jakie to ma znaczenie (59.42zł)
Szefologika, czyli logika szefowania (49.00zł)
Zarządzanie silną marką (69.00zł)
Zarządzanie marketingowe (49.00zł)
Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa (41.07zł)
Outsourcing w praktyce (42.42zł)
Zarządzanie innowacjami (58.65zł)
Podstawy strategii (59.42zł)
Kompendium wiedzy o logistyce (41.07zł)
Winning. Odpowiedzi (39.00zł)
Skuteczny biznesplan a fundusze europejskie (29.75zł)
Korporacyjni Herosi. Daj pracownikom wolną rękę, zdynamizuj klientów, przekształć swoją firmę (42.42zł)
Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców (58.65zł)
Pomoc publiczna a rozwój firmy (25.42zł)
Analiza decyzji (67.15zł)
Droga innowacji (59.00zł)
Kultura Toyoty. Serce i dusza filozofii Toyoty (74.90zł)
Działaj teraz! (25.93zł)

Pozostałe z serii: Inne

Zarządzanie jakością z przykładami (63.67zł)
Zwykłe akcje, niezwykłe zyski oraz inne dzieła (69.90zł)
Kluczowe rozmowy. Kluczowe rozmowy Jak prowadzić rozmowę gdy stawka w grze jest wysoka (49.90zł)
Siła argumentów. Sztuka konwersacji i potyczki językowe (24.00zł)
Inny punkt widzenia. Tom II (26.40zł)
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego (24.90zł)
Go global! (31.20zł)
Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi (66.21zł)
Zarządzanie szefem (19.90zł)
Żydowska mądrość w biznesie. Jak odnieść prawdziwy sukces dzięki lekcjom z Tory i innych starożytnych tekstów. eBook. Pdf (27.90zł)
E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu. eBook. Pdf (31.99zł)
Studium przypadku w praktyce szkoleniowej (21.17zł)
Sekrety osobistej efektywności. Osiągaj niemożliwe i skutecznie zarządzaj swoim życiem (25.93zł)
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie II rozszerzone (22.68zł)
Czym jest Branding' (84.79zł)
Skuteczny coaching. Jak zostać najlepszym trenerem osobistym i zmieniać życie innych na lepsze (14.80zł)
Jura Krakowsko - Częstochowska. Z legendą wśród Orlich Gniazd. Wydanie 3 (29.90zł)
Najlepsze odpowiedzi na 201 najczęściej zadawanych pytań w rozmowie kwalifikacyjnej (30.40zł)
Kariera pod kontrolą. Jak zmienić swoje życie zawodowe na lepsze. eBook. Mobi (21.99zł)
Strategie finansowania działalności przedsiębiorstw (41.65zł)