e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

20% taniej

więcej
Skuteczne handlowanie. Jak budować współpracę z klientem i odważnie windykować należności. Zestaw multimedialny
Cena: 10 8.00 zł

Poznaj tajniki rynków finansowych.

darmowy fragment

więcej
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
Cena: 29.90 zł
Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

darmowy fragment

więcej
Marketing internetowy w praktyce
Cena: 39.97 zł




Kategoria: Zarządzanie
Seria: Inne


Airport City. Strefa okołotniskowa jako zagadnienie urbanistyczne. Monografia

Michał Stangel
cena: 89.00 zł
Data wydania: 2014-01-31
stron: 160, twarda oprawa, format: 210 x 210

więcej na stronie onepress.pl
Porty lotnicze mają szczególne znaczenie dla współczesnych miast. Są nie tylko miejscami, w których startują i lądują samoloty, lecz także punktami węzłowymi, gdzie łączy się lokalność i globalność. Węzły transportowe zawsze pełniły istotną rolę w powstawaniu i rozwoju miast. Porty morskie, stacje kolejowe czy ważniejsze skrzyżowania dróg były miejscami intensywnych kontaktów, gdzie rozwijały się struktury osadnicze. Stawały się ośrodkami wzrostu gospodarczego, a jako uprzywilejowane lokalizacje przyciągały inwestycje i stawały się przedmiotem intensywnego zagospodarowania przestrzennego. Podobne zjawisko można zaobserwować w przypadku lotnisk, a wraz ze wzrostem ilości przewożonych pasażerów i ładunków terminal pasażerski obrasta szeregiem dodatkowych funkcji. Strefy okołolotniskowe to miejsca prestiżowe i dobrze skomunikowane, które przyciągają nowe funkcje komercyjne. Kolejne inwestycje powstają często na zasadzie „efektu kuli śnieżnej”, co prowadzi do tworzenia nowego typu obszarów zurbanizowanych, nazywanych „Airport City”. Są to miejsca, gdzie koncentruje się przepływ ludzi, dóbr i kapitału i gdzie ogniskują się współczesne procesy urbanizacji w globalnej gospodarce. Ale czy „Airport City” ma się tak do city, jak galeria handlowa do galerii albo park przemysłowy do parku? Czy w miejscach tych może powstać przestrzeń miejska, a jeśli tak, to jakiego rodzaju jest to miasto?
Na podkreślenie zasługuje nowatorskość (w polskich realiach) problemu badawczego podjętego przez Autora. Zagadnienie to, mimo realizacji rozmaitych studiów teoretycznych i projektowych, nie doczekało się jeszcze bowiem w polskim piśmiennictwie należytego opracowania.
Ujęcie tematu świadczy o dogłębnej znajomości zagadnienia przez Autora. Praca bazuje na współczesnej, aktualnej literaturze przedmiotu, co pozwoliło na przedstawienie najnowszego stanu wiedzy w odniesieniu do omawianych problemów.
Praca może stać się przedmiotem zainteresowania zarówno studentów szkół architektury i urbanistyki jak i geografii, gospodarki przestrzennej, ekonomii i zarządzania. Jednocześnie stanowić może ona cenna pozycje literatury dla praktykujących urbanistów i samorządowców.
Dr hab. inż. arch. Piotr Lorens, profesor Politechniki Gdańskiej


Cena: 89.00 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego



Pozostałe z kategorii: Zarządzanie

Dwie drogi. Jak Cisco równocześnie osiąga zyski i dba o przyszły rozwój (38.17zł)
Podstawy gospodarowania nieruchomościami (36.36zł)
Zarządzanie najmem (29.71zł)
e-Matematyka wspomagająca ekonomię (59.14zł)
Zarządzanie jakością w logistyce (29.75zł)
Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne (50.15zł)
Budżetowanie w przedsiębiorstwie (46.75zł)
Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej (49.45zł)
Zarządzanie łańcuchami dostaw (46.67zł)
Cyril Northcote Parkinson. Prawo Parkinsona (29.67zł)
Jak zwyciężać w pracy (37.40zł)
Milionerzy z wyboru. 21 tajemnic sukcesu (18.97zł)
Przedsiębiorczość Podstawy teoretyczne (49.00zł)
Zarządzanie w Jednostkach Samorządu Terytorialnego (40.16zł)
Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia (69.00zł)
Menedżer sprzedaży na miarę XXI wieku (39.00zł)
Eurologistyka. Teoria i praktyka (49.72zł)
Filozofia I-Cing w zarządzaniu (33.15zł)
Zarządzanie ludźmi (38.02zł)
Zarządzanie portfelami projektów (49.45zł)

Pozostałe z serii: Inne

NLP Wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego (38.25zł)
Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki. eBook. ePub (34.90zł)
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego (9.96zł)
Pozytywne nastawienie. Jak uzyskać, utrzymać lub odzyskać swoje mojo. eBook. ePub (29.90zł)
Co będzie miarą twojego życia' (42.42zł)
125 pytań na temat e-biznesu do Piotra Majewskiego (39.00zł)
Sztuka argumentacji (29.90zł)
IMIENINAŁKI (34.90zł)
Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych a czwórkowi zostają urzędnikami (43.43zł)
Alchemia uwodzenia, czyli erotyczna manipulacja mężczyznami (19.92zł)
Fotografowanie dzieciństwa (44.90zł)
Jak doskonalić umiejętność skutecznej komunikacji (29.00zł)
12 kroków uczciwej* sprzedaży. eBook. Mobi (39.00zł)
Barcelona. Udany Weekend Michelin. Wydanie 3 (18.90zł)
Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces (30.55zł)
Strategie inwestycyjne. Jak z głową zarabiać na giełdzie. eBook. Mobi (39.00zł)
Nauka sukcesu. Jak osiągać sukces i harmonijny dobrobyt dzięki efektywnym zasadom i prawom (21.17zł)
Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki. eBook. Pdf (31.99zł)
Klucz do sekretu. Przyciągnij do siebie wszystko, czego pragniesz. eBook. Mobi (29.90zł)
Transport międzynarodowy (55.17zł)