e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

20% taniej

więcej
Skuteczne handlowanie. Jak budować współpracę z klientem i odważnie windykować należności. Zestaw multimedialny
Cena: 10 8.00 zł

Poznaj tajniki rynków finansowych.

darmowy fragment

więcej
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
Cena: 29.90 zł
Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

darmowy fragment

więcej
Marketing internetowy w praktyce
Cena: 39.97 zł




Seria: Inne


Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik dobrych manier w pracy. Wydanie II rozszerzone

Adam Jarczyński
cena: 44.90 zł
Data wydania: 2015-01-01
stron: 0, miękka oprawa, format: 140x208

więcej na stronie onepress.pl

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u

Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.

Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG

Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.

Małgorzata Barska,
Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A.

 

Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę „Savoir Vivre” w miesięczniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.

Cena: 44.90 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego



Pozostałe z kategorii: Kompetencje osobiste

Potęga pewności siebie (33.92zł)
Terapia f**k it. Prosty sposób na szczęście (39.90zł)
Sens pośpiechu (39.00zł)
Menedżer uczy się od koni. Innowacyjne zarządzanie inspirowane Horse Assisted Education (39.43zł)
Czego naprawdę chcą inwestorzy (54.54zł)
Ego-rcyzmy. Poznaj, czym jest i jak działa ego (23.92zł)
Wywieranie wrażenia na innych (38.17zł)
Wskaźniki w analizie działalności przedsiębiorstwa (83.00zł)
Sztuka roztropności. Podręczna wyrocznia (34.90zł)
Kompendium wiedzy o konkurencyjności (41.07zł)
Inteligencja społeczna (34.21zł)
Kultura pracy menedżera (42.13zł)
Obudź swoją kreatywność. Jak aktywować twórczy potencjał umysłu (34.90zł)
Pełna MOC możliwości (39.00zł)
Najlepsze odpowiedzi na 201 najczęściej zadawanych pytań w rozmowie kwalifikacyjnej (30.40zł)
Negocjacje Co dobry negocjator wie robi i mówi (33.92zł)
Jak mówić żeby nas słuchali (36.95zł)
ABC kreatywności (36.86zł)
Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie (41.07zł)
Whale Done! Czego menedżer może nauczyć się od trenera orek (32.90zł)

Pozostałe z kategorii: Komunikacja i negocjacje

Wywieranie wrażenia na innych (38.17zł)
Król biurowej klasy średniej (37.00zł)
Six sigma jako trwały element kultury organizacji (49.45zł)
Efektywne spotkanie biznesowe. Jak nie umrzeć z nudów na zebraniu (33.92zł)
Komunikacja pozawerbalna. Znaczenie mowy ciała w miejscu pracy (33.15zł)
Komunikacja w organizacjach zróżnicowanych kulturowo (59.00zł)
Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności. Wydanie II rozszerzone (39.90zł)
Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie (41.07zł)
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks (29.00zł)
Inteligencja interpersonalna (30.40zł)
Ukryta dynamika (69.00zł)
OdWażne rozmowy. Rozmowa po rozmowie zmieniaj swoje relacje, pracę, życie (41.08zł)
Negocjacje Co dobry negocjator wie robi i mówi (33.92zł)
To, co powiesz, może zmienić świat. O języku pokoju w świecie konfliktu (23.07zł)
Komunikacja kryzysowa (59.00zł)
Sztuka wojny. Wydanie III (23.92zł)
Jak skutecznie omijać NIE w biznesie. Mowa ciała i strategie wywierania wpływu (31.45zł)
Negocjacje (33.91zł)
Przywództwo plemienne. Tworzenie dobrze prosperujących firm poprzez wzmacnianie relacji społecznych (58.65zł)
Kluczowe rozmowy. Kluczowe rozmowy Jak prowadzić rozmowę gdy stawka w grze jest wysoka (49.90zł)

Pozostałe z serii: Inne

Zarządzanie kapitałem ludzkim (59.00zł)
Bieszczady. Beskid Niski. Przewodnik górski. Wydanie 2 (32.90zł)
Portugalia. Zielony przewodnik. Wydanie 2 (39.90zł)
Komputer. Rozwiązywanie problemów dla seniorów (37.00zł)
Rachunkowość zarządcza klucz do sukcesu (41.65zł)
Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstw. Wydanie w nowej szacie graficznej (41.83zł)
Henryka Sytnera Wakacje na Dwóch Kółkach (39.00zł)
Asertywność na co dzień (22.78zł)
Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży (67.92zł)
Zarządzanie (Henry Mintzberg) (58.65zł)
Dr House i filozofia - wszyscy kłamią (6.00zł)
Przewidywalne rezultaty w nieprzewidywalnych czasach (39.90zł)
Excel w biurze i nie tylko (29.00zł)
Tajniki wystąpień publicznych. 101 porad dla prezenterów (39.90zł)
Zarządzanie ryzykiem portfela (44.20zł)
Zarządzanie w XXI wieku. Wyzwania (45.64zł)
Realizacja genialnych pomysłów. Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu. eBook. Pdf (29.90zł)
Skończ z okresową oceną pracowników! (33.92zł)
Wywieranie wpływu przez grupy (33.91zł)
Organizacja spotkań biznesowych (19.90zł)