e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

20% taniej

więcej
Skuteczne handlowanie. Jak budować współpracę z klientem i odważnie windykować należności. Zestaw multimedialny
Cena: 10 8.00 zł

Poznaj tajniki rynków finansowych.

darmowy fragment

więcej
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
Cena: 29.90 zł
Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

darmowy fragment

więcej
Marketing internetowy w praktyce
Cena: 39.97 zł




Seria: Inne


Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik dobrych manier w pracy. Wydanie II rozszerzone

Adam Jarczyński
cena: 44.90 zł
Data wydania: 2015-01-01
stron: 0, miękka oprawa, format: 140x208

więcej na stronie onepress.pl

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u

Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.

Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG

Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.

Małgorzata Barska,
Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A.

 

Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę „Savoir Vivre” w miesięczniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.

Cena: 44.90 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego



Pozostałe z kategorii: Kompetencje osobiste

Wprowadzenie do psychologii dla ekonomistów (55.17zł)
Inteligencja interpersonalna (30.40zł)
Efektywne zarządzanie czasem (44.80zł)
Nawyk samodyscypliny. Zaprogramuj wewnętrznego stróża (25.59zł)
Sprzedaż i charakter (39.02zł)
Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności (29.90zł)
Gry szkoleniowe - Materiały dla trenerów zestaw 2 z płytą CD (220.15zł)
No, to czego chcesz' Jak podejmować słuszne decyzje (34.90zł)
Zasady Canfielda. Rusz się stąd gdzie jesteś i idź tam, gdzie chcesz być! (34.21zł)
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks (29.00zł)
Trader VIC. Metody mistrza Wall Street (50.15zł)
Chyba jestem nieśmiały (24.90zł)
Ego-rcyzmy. Poznaj, czym jest i jak działa ego (29.90zł)
Konflikty między ludźmi (55.17zł)
Mowa ciała (34.90zł)
Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji (35.49zł)
Gra w manipulacje (39.00zł)
Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych a czwórkowi zostają urzędnikami (43.43zł)
Siła woli. Wykorzystaj samokontrolę i osiągaj więcej! (44.90zł)
7 nawyków skutecznego działania (30.40zł)

Pozostałe z kategorii: Komunikacja i negocjacje

Negocjacje Co dobry negocjator wie robi i mówi (33.92zł)
Król biurowej klasy średniej (37.00zł)
Przywództwo plemienne. Tworzenie dobrze prosperujących firm poprzez wzmacnianie relacji społecznych (58.65zł)
To, co powiesz, może zmienić świat. O języku pokoju w świecie konfliktu (23.07zł)
Six sigma jako trwały element kultury organizacji (49.45zł)
Ukryta dynamika (69.00zł)
Negocjacje (33.91zł)
Tak! 50 sekretów nauki perswazji (49.90zł)
Błąd PowerPointa (39.00zł)
Inteligencja interpersonalna (30.40zł)
Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji (35.49zł)
Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności. Wydanie II rozszerzone (39.90zł)
Komunikacja pozawerbalna. Znaczenie mowy ciała w miejscu pracy (33.15zł)
Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie (41.07zł)
OdWażne rozmowy. Rozmowa po rozmowie zmieniaj swoje relacje, pracę, życie (41.08zł)
Efektywne spotkanie biznesowe. Jak nie umrzeć z nudów na zebraniu (33.92zł)
Kluczowe rozmowy. Kluczowe rozmowy Jak prowadzić rozmowę gdy stawka w grze jest wysoka (49.90zł)
Komunikacja kryzysowa (59.00zł)
Manipulacja (21.17zł)
Sztuka wojny. Wydanie III (23.92zł)

Pozostałe z serii: Inne

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego (24.90zł)
Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru (34.90zł)
Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy. Wydanie II (49.00zł)
Rachunkowość przedsiębiorstwa w szczególnych sytuacjach (50.92zł)
Marketing mobilny. eBook. Pdf (29.90zł)
Asertywność w ćwiczeniach (26.92zł)
Matrioszka Rosja i Jastrząb (34.90zł)
Sztuka rynkologii (39.90zł)
Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji. Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne (69.00zł)
Herosi i filozofia. Książka, która ocali ten świat (34.90zł)
Myślenie strategiczne. Jak zapewnić sobie przewagę w biznesie, polityce i życiu prywatnym (44.90zł)
NLP – najwyższy stopień wtajemniczenia, czyli jak budować własny sukces (19.92zł)
Nawyk wytrwałości. Jak go wykształcić metodą małych kroków (19.92zł)
Modelowanie przeznaczenia. Praktyczne metody wywierania wpływu na własne życie. eBook. ePub (27.00zł)
Negocjacje (33.91zł)
Zdrowy rozsądek w biznesie (14.48zł)
Social media to ściema (39.00zł)
Psychologia sprzedaży. Podnieś sprzedaż szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek uznawałeś za możliwe (72.00zł)
Jak znaleźć pracę i nie zgubić po drodze siebie (16.92zł)
Myślę, więc jestem. 50 łamigłówek wspomagających logiczne myślenie. eBook. ePub (14.90zł)