e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

20% taniej

więcej
Skuteczne handlowanie. Jak budować współpracę z klientem i odważnie windykować należności. Zestaw multimedialny
Cena: 10 8.00 zł

Poznaj tajniki rynków finansowych.

darmowy fragment

więcej
Forex - Podstawy Giełdy Walutowej
Cena: 29.90 zł
Jak rozkręcić dochodowy biznes w Internecie.

darmowy fragment

więcej
Marketing internetowy w praktyce
Cena: 39.97 zł




Seria: Inne


Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik dobrych manier w pracy. Wydanie II rozszerzone

Adam Jarczyński
cena: 44.90 zł
Data wydania: 2015-01-01
stron: 0, miękka oprawa, format: 140x208

więcej na stronie onepress.pl

Kulisy biznesowego savoir-vivre’u

Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.

Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?

Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników: dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem. Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej literatury przedmiotu.

Krzysztof Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej Brytanii

Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.

Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji FMCG

Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką, ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji, które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.

Małgorzata Barska,
Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A.

 

Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę „Savoir Vivre” w miesięczniku LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów, kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in. Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl. Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch kotek — Anarchii i Sparty.

Cena: 44.90 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego



Pozostałe z kategorii: Kompetencje osobiste

Terapia f**k it. Prosty sposób na szczęście (27.93zł)
Zarządzanie codziennością. Zaplanuj dzień, skoncentruj się i wyostrz swój twórczy umysł (11.90zł)
Pamięć na zawołanie. Metody i techniki pamięciowe (19.98zł)
Przewaga nad konkurentami (38.17zł)
Mikroekonomia. Pojęcia, przedmiot, ewolucja (50.92zł)
Jak zdobyć pracę i negocjować zarobki (39.90zł)
7 nawyków skutecznego działania (25.84zł)
Schudnij z Kaizen (12.90zł)
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks (29.00zł)
Rozwiń skrzydła (33.43zł)
Bogaty albo biedny po prostu różni mentalnie (26.59zł)
RozGROMić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania. Wydanie II rozszerzone (34.30zł)
Błyskotliwy menedżer. Co dobry menedżer wie, robi i mówi (40.72zł)
Siła ukrytej perswazji. Jak przekonać każdego, w każdym miejscu, w każdej sytuacji (30.40zł)
Zdrowy rozsądek w biznesie (14.48zł)
Więcej niż słowa (33.92zł)
Chyba jestem nieśmiały (24.90zł)
ABC Seksualności (10.90zł)
30 Dni do Zmian. Dokonaj życiowej metamorfozy w kilka tygodni (39.90zł)
Zrób to teraz. Stop odkładaniu spraw na jutro (34.90zł)

Pozostałe z kategorii: Komunikacja i negocjacje

Przywództwo plemienne. Tworzenie dobrze prosperujących firm poprzez wzmacnianie relacji społecznych (58.65zł)
Wywieranie wrażenia na innych (38.17zł)
Kluczowe rozmowy. Kluczowe rozmowy Jak prowadzić rozmowę gdy stawka w grze jest wysoka (49.90zł)
Ukryta dynamika (69.00zł)
Negocjacje Co dobry negocjator wie robi i mówi (33.92zł)
Efektywne spotkanie biznesowe. Jak nie umrzeć z nudów na zebraniu (33.92zł)
Odchodząc od NIE. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji (33.35zł)
Więcej niż słowa (33.92zł)
Tak! 50 sekretów nauki perswazji (49.90zł)
Inteligencja interpersonalna (30.40zł)
Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie (41.07zł)
Król biurowej klasy średniej (11.90zł)
Manipulacja (21.17zł)
Naucz ich, jak mają Cię traktować! Praktyczny podręcznik asertywności. Wydanie II rozszerzone (27.93zł)
Błąd PowerPointa (39.00zł)
Six sigma jako trwały element kultury organizacji (49.45zł)
Komunikacja w organizacjach zróżnicowanych kulturowo (59.00zł)
Komunikacja kryzysowa (59.00zł)
Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka (38.17zł)
OdWażne rozmowy. Rozmowa po rozmowie zmieniaj swoje relacje, pracę, życie (41.08zł)

Pozostałe z serii: Inne

Strategiczny podstęp. Umiejętność wygrywania w biznesie. eBook. Pdf (31.99zł)
Chorwacja. Zielony Przewodnik. Wyd. 3 (49.90zł)
Komputer PC. Podstawy obsługi. Dla seniorów (34.90zł)
Podstawy zarządzania organizacjami (72.17zł)
Zbiór gier i zabaw motywacyjnych dla zespołów (109.65zł)
Czechy. Zielony Przewodnik Michelin. Wydanie 1 (25.74zł)
Tworzenie wartości przez dział HR (79.00zł)
Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces. eBook. Pdf (37.00zł)
Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania (89.00zł)
Finanse samorządowe. 580 pytań i odpowiedzi. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji, umów (169.00zł)
Papiery wartościowe o stałym dochodzie i instrumenty pochodne (169.00zł)
Firma w Internecie. Poradnik subiektywny (39.00zł)
Studium przypadku w praktyce szkoleniowej (21.17zł)
Jak unikać błędów oddalać zmartwienia i przezwyciężać stres (24.65zł)
Bieszczady. Solina. Połoniny, Cerkwie. Wydanie 1 (18.67zł)
Zarządzanie w XXI wieku (50.15zł)
Sudoku. 101 łamigłówek dla zaawansowanych (7.90zł)
Linie uskoku (50.92zł)
Marketing. Szybka droga do sukcesu (38.17zł)
Ja Steve (29.90zł)